1399/4/21 شنبه

تغییر مالکیت سیم‌کارت
در صورتی که سیم‌کارت تلفن همراهی که از طریق آن خدمات بانکی دریافت می‌کنید، به نام شما نیست، در آینده نزدیک ارائه سرویس‌های برخط بانکی به شما متوقف خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، تمامی بانک‌های کشور ازجمله بانک سامان ملزم هستند برای افزایش امنیت تراکنش‌های برخط و همچنین کاهش موارد جعل و کلاه‌برداری، ازاین‌پس هنگام ارائه خدمات برخط بانکی، نظیر انتقال وجه کارت به کارت، حساب به حساب، پایا، ساتنا، پرداخت قبوض و خرید شارژ و همچنین دریافت رمز یک‌بار مصرف و پیامک واریز و برداشت وجه، نسبت به استعلام کد ملی صاحب حساب با مشخصات صاحب سیم‌کارت از طریق سامانه شاهکار اقدام کنند. ازاین‌رو در صورتی که مشخصات هویتی سیم‌کارت در حال استفاده با شخص دارنده حساب یکسان نباشد، ارائه خدمات غیر حضوری به این دست از مشتریان تا زمان اصلاح مشخصات هویتی سیم‌کارت متوقف خواهد شد.
چه باید کرد؟
چنانچه سیم‌کارت معرفی شده به بانک متعلق به صاحب حساب نیست و ارائه خدمات برای شما متوقف شده، چند راهکار برای حل مشکل پیش روی شما قرار دارد.
1-    تغییر مالکیت تلفن همراه
برای این کار لازم است که مالک اصلی سیم‌کارت به همراه دارنده سیم‌کارت با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک دولت در سراسر کشور مراجعه و یا با یکی از مراکز معرفی شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه تماس بگیرند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به سایت اپراتور تلفن همراه خود مراجعه و یا با پشتیبانی آن‌ها تماس بگیرید.

همراه اول: www.mci.ir  تلفن پشتیبانی: 9990
ایرانسل: www.irancell.ir تلفن پشتیبانی: 700
رایتل: www.rightel.ir تلفن پشتیبانی: 200

2-    تغییر شماره تلفن همراه و ثبت شماره جدید
چنانچه به مالک اصلی سیم‌کارت خود دسترسی ندارید و نمی‌توانید مالکیت آن را به نام خود ثبت کنید، بانک سامان راه‌حل‌ دیگری را در اختیار شما می‌گذارد.
این دسته از مشتریان می‌توانند اقدام به تغییر شماره تلفن همراه خود و ثبت شماره‌ای جدید به نام خود کنند.
بر این اساس، در حال حاضر امکان تغییر شماره تلفن همراه از طریق اپلیکیشن موبایلت فراهم شده و کاربرانی که قصد ثبت شماره جدید دارند می‌توانند پس از ورود به اپلیکیشن به منو سایر مراجعه و در بخش حساب کاربری گزینه تغییر شماره تلفن همراه را انتخاب کنند.
 

در نهایت چنانچه به هیچ‌یک از ابزارهای اشاره شده برای تغییر شماره تلفن همراه خود دسترسی ندارید، می‌توانید به یکی از شعب بانک سامان در سراسر کشور مراجعه کنید تا همکاران ما در این خصوص شما را راهنمایی کنند.
لازم به ذکر است که مرکز سامان ارتباط با شماره 0216422 به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات احتمالی شما در این خصوص خواهد بود.

 
لزوم تملک سیم‌کارت برای انجام عملیات بانکی