1399/4/21 شنبه

هویت برند
سلسله تحولاتی که با تغییر رویکرد بانک در سال 1389 آغاز شد با بازآفرینی هویت برند سامان، در اذهان مخاطبان بانک، نمود عینی و بصری یافت. در اریبهشت‌ماه سال 1391، با هدف ایجاد یکپارچگی بصری در درون و برون سازمان تصمیم بر آن شد تا تصویر ذهنی مشخصی از برند سامان ارائه شود.
نوزایی هویت برند سامان که ریشه در تغییرات ساختاری و استراتژیک رویکرد جدیدش دارد به‌طور مشخص در لوگو، شعار و چیدمان و نمای بیرونی شعبه‌ها نمود یافته است.
نشانه‌های بصری
بانک سامان در اریبهشت‌ماه سال 1391 با هدف ایجاد یکپارچگی در اجرای برنامه استراتژیک جدید، در درون و برون سازمان تصمیم گرفت تصویر ذهنی مشخصی از برند سامان برای مخاطبانش ارائه دهد. نوزایی هویت برند سامان که ریشه در تغییرات ساختاری و استراتژیک رویکرد جدید بانک سامان دارد به‌طور مشخص در لوگو، شعار و چیدمان و نمای بیرونی شعبه‌ نمود بصری یافته است.
ما از شعار "بانک سامان، بانک هوشمند" به شعار جدید " با شما هستیم" رسیدیم و این بینش را ماحصل سال‌ها وفاداری مشتریان خود می‌دانیم.  







چیدمان شعبه‌های ما در راستای آسان‌سازی فرایندهای خدمات‌رسانی و تحقق ارزش‌های سه‌گانه بانک یعنی راحتی، سرعت و اعتماد دستخوش تغییرات چشمگیری شد. این فضای جدید به‌ نوبه خود پذیرش و باور تحولات ساختاری و اجرایی را برای همکاران و مشتریان خوشایندتر خواهد ساخت.
ازآنجاکه لوگو به‌عنوان بخشی مهم از زبان بصری یک برند در ایجاد ارتباط با مخاطبان و پایایی آن نقشی مهم دارد، لوگوی سامان دگرگونه شد.





 

لوگوی جدید با الهام از طرح شمسه دوازده‌پر لوگوی قدیمی شکل گرفته است. ازآنجاکه در بازنگری هویت برند سامان، هماهنگی هویت بصری با هویت بازتعریف‌شده برند مطرح بود، شمسه کلاسیک لوگوی قدیمی نیز دچار تحول و دگرگونی شد. این لوگو با انعطافی بیشتر و ترکیبی از طیف آبی و سفید، ضمن انتقال حس ثبات، اطمینان و شفافیت به مخاطب بستر پذیرش و استقبال از رویکرد استراتژیک جدید ما را فراهم می‌کند. این رویکرد جدید با شکستن قالب‌های شکل‌گرفته در طراحی هندسی شمسه بانک سامان، در پی القای مفهوم «تلفیق کسب‌و‌کار با لذت» است.

دریافت لوگوی افقی بانک سامان

دریافت لوگوی عمودی بانک سامان

هویت شنیداری

هویت شنیداری یکی از مهمترین عناصر تشکیل‌دهنده‌ هویت شنیداری برندها، نغمه‌ها و موسیقی‌هایی است که مخاطب برند در هنگام انواع تعامل با آن برند، می‌شنود و تجربه می‌کند.

جینگل Jingle سامان نغمه‌ کوتاهی‌ست که به‌عنوان امضای برند در آغاز و پایان انواع ارتباطات برند به‌کار گرفته می‌شود و هدفش بازشناسی برند از بین رقباست.

دریافت جینگل بانک سامان

دریافت موسیقی بانک سامان