مقالات

مقالات

فناوری، زمین بازی محبوب ماست!

.1399/12/18 دوشنبه

پارادایم جدید بانکداری که با ظهور فینتک‌ها کلید خورده است در واقع موضوعی متفاوت از ارائه سرویس‌های بانکی‌ از درگاه‌های اینترنتی و موبایل‌بانک است و بر بازآفرینی مفاهیم بنیادین بانک بر بستر فناوری و در راستای ساده‌ کردن امور آن تاکید دارد.

مقدمه فوق، فلسفه آفرینش برند جدید و کاملاً دیجیتال بلوبانک سامان در حوزه خدمات بانکی بود که در واقع یک استارتاپ فینتک است و قصد دارد از انواع ۸ گانه فناوری‌های مالی، به حوزه بانکی وارد شود. 
بلوبانک سامان در تیمی دانش‌بنیان متولد شد و سعی کرد نگاه متفاوتی به مقوله بانک داشته باشد؛ نیاز مشتریان و کاربران از خدمات بانکی را در مرکز تفکر و طراحی قرار دهد و بدون هیچ تعصبی به گذشته صنعت کلاسیک بانکداری، بانکی را در تیم جوان و متخصص خود خلق کند؛ این اتفاق همراه بود با نگاه نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های مالی که پارادایم بانک‌های صرفاً و تماماً موبایلی تحت عنوان نئوبانک را بخوبی شناخته و آمادگی خود را برای رصد و نظارت بر این مسیر تازه اعلام داشته است. 
اما در این میان، بانک سامان همچون همیشه، آغوش خود را به روی سرویس‌های فناورانه باز کرد و با یک سرمایه‌گذاری استراتژیک، زمینه فعالیت بلوبانک سامان را در شبکه بانکی فراهم نمود. حوزه‌های حمایت بانک سامان از استارتاپ جوان بلو عبارتند از: 
1-    بانک سامان با سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ بلو، بعنوان یکی از سهامداران عمده این نئوبانک شناخته می‌شود.
2-    مطابق قرارداد فی‌مابین، بلوبانک سامان تا زمان اخذ مجوز مستقل؛ ذیل نظارت، مسئولیت و مجوز بانک سامان فعالیت خواهد نمود.
3-    بانک سامان در این رابطه استراتژیک، در قبال کلیه مشتریان و سپرده‌گذاران بعنوان بانک عامل شناخته خواهد شد و بنابراین، سپرده‌‌های مشتریان بلو، نزد بانک سامان نگهداری می‌شود و بازپرداخت سپرده‌ها، بطور کامل تضمین می‌گردد، همزمان هم وجوه مشتریان مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌های بانکی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. بر همین اساس، کارت‌های بانکی بلو، با پیش‌ شماره کارت‌های بانک سامان صادر می‌شود. (۸۶ - ۶۲۱۹)
4-    اتصال بلوبانک سامان به شبکه‌های سراسری بانکی و پرداختی (شتاب و شاپرک)، از مسیر سوئیچ‌های بانک سامان و با نظارت این بانک صورت می‌گیرد.
5-    پشتیبانی مشتریان این نئوبانک، بطور کامل از طریق مرکز خدمات مشتریان بلوبانک سامان با شماره تماس ۸۷۶۴۱-۰۲۱ و یا چت داخل اپلیکیشن انجام می‌پذیرد.
لازم به ذکر است که بانک سامان هیچگونه دخالتی در فرآیندهای داخلی بلوبانک بانک و طراحی خدمات و محصولات آن ندارد و تیم بلو، تماماً ایده‌های خلاقانه خود را پیاده‌سازی می‌کنند و باید بتوانند با خلق یک تجربه جدید، سهم خود را در بازار بانکی بدست آورند. در رابطه بین بلوبانک سامان و بانک سامان، در واقع بلو، نه یک شعبه دیجیتال از بانک سامان، بلکه یک تکاپوی نوآورانه در اکوسیستم بانکی کشور است.
بانک سامان نیز، همچون گذشته، خدمات متنوع و گسترده خود را از مسیر شعب، نت‌بانک، موبایلت و تل‌بانک به مشتریان گروه هدف خود ارائه می‌کند و امید دارد روزی بلوبانک سامان را، در قامت یک رقیب تازه‌نفس و مدعی ببیند.
برچسب خبر:
بازگشت به صفحه اصلی مقالات
1399/4/21 شنبه