1399/4/21 شنبه
آشنایی با بانکداری شرکتی
 
نیازهای بانکی شرکت‌های بزرگ، بسیار متفاوت از دیگر مشتریان خدمات بانکی است. بانکداری شرکتی بانک سامان به‌عنوان نیاز اصلی کسب‌وکار دنیای امروز از یک‌سو به تأمین مالی مشتریان خود می‌پردازد و از سوی دیگر خدمات بانکی متنوعی را متناسب با نیازهای هر صنعت، برای کمک، تسهیل و تسریع تعاملات تجاری برای زنجیره ارزش مشتریان خود فراهم می‌کند. اغلب شرکت‌ها به دنبال شرکای بانکی معتمد و معتبری هستند که بر اساس یک مدل کسب‌وکار، خدمات متنوع، سهل و سریعی را به آن‌ها ارائه کنند.
بانک سامان با شناخت کامل از محیط کسب‌وکار شرکای تجاری خود نیازهایشان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و ضمن برآوردن سریع، کامل و با کیفیت درخواست‌ها از طریق ارائه راه‌حل‌ها، مشاوره تخصصی خود را متناسب با تحولات برای بهره‌وری حداکثری از فرصت‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد.
بانکداری شرکتی بانک سامان برای شرکت‌هایی که حائز شرایط بر مبنای میزان فروش طبق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده باشند، با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژی مشتری‌مدارانه، ساختار منعطف و به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد، با مدنظر قراردادن راحتی، سرعت و اعتماد نسبت به ارائه خدمات زیر به گروه مشتریان کلان اقدام می‌کند.

خدمات قابل ارائه 

  • تامین مالی
    • پرداخت تسهیلات ریالی به‌منظور تأمین سرمایه در گردش برای خریدهای داخلی و خارجی در قالب انواع عقود اسلامی
    • تأمین مالی پروژه‌های ایجادی یا توسعه‌ای در قالب تسهیلات بلندمدت از محل منابع بانک یا بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق
    • ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه تأمین مالی و پرداخت‌های بین‌المللی از طریق اختصاص بانکدار ( به‌نحوی‌که بانکدار تمامی امور شما را در حوزه‌های مختلف هماهنگ و پیگیری خواهد کرد.)
    • تأمین مالی فرانچایز گیرنده
  • خدمات اعتباری
    • صدور انواع ضمانت نامه
    • گشایش انواع اعتبار اسنادی ریالی و ارزی
    • ارائه محصول پیوند به شرکت‌های پخش و حذف چک‌های مدت‌دار فیزیکی از چرخه کسب‌وکار
  • خدمات ارزی
    • ارائه خدمات پرداخت‌های بین‌المللی با بهره‌گیری از روابط کارگزاری گسترده بانکی در اروپا و سایر کشورها و صرافی سامان
  • خدمات پایه بانکی
    • افتتاح انواع حساب بانکی
    • ا ارائه خدمات پرسنلی (تسهیلات گروهی-اعتبار در حساب- بیمه درمان تکمیلی) و صدور انواع کارت‌های بانکی( کارت بدهی – کارت اعتباری – بن کارت – کارت هدیه)
    • ارائه خدمات الکترونیک از طریق اینترنت بانک ویژه شرکت‌ها و خدمات پرداخت از طریق وب‌سرویس به‌منظور سهولت در پرداخت‌های روزانه تأمین‌کنندگان، قبوض خدماتی، اجاره‌بها و ...
  • سایر
    • صدور انواع بیمه نامه از طریق بیمه سامان
    • خدمات CIP و ترانسفر فرودگاهی و ارائه سرویس در بانکداری اختصاصی به صاحبان و مدیران شرکت ها
    • آموزش و تشریح فرایند عملیات اجرایی بانک به پرسنل واحد مالی و بازرگانی شرکت ها به منظور ارائه سرویس بهتر و با سرعت بالا
    • اختصاص تیم عملیات اجرایی و پشتیبانی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در دفاتر بانکداری شرکتی و انجام امور ریالی و ارزی به‌صورت متمرکز توسط تیم اجرایی
    • ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بازار سرمایه
    • ارائه تمامی خدمات پرداخت الکترونیک (نصب انواع دستگاه کارت‌خوان/ صندوق‌های فروشگاهی، ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی، پرداخت همراه، معرفی شبکه تخفیف و فروشگاه‌های پذیرنده سپ‌کارت) از طریق شرکت پرداخت الکترونیک سامان
    • جمع‌آوری وجوه از طریق مراجعه حضوری و نصب دستگاه خود دریافت در محل کسب‌وکار
    • نصب دستگاه‌های ATM و Cashless
بانک سامان بر اساس سیاست های کلان خود، سالانه بخش های استراتژیک و بازار هدف خود را تعیین می کند. در همین راستا و با توجه به شناخت و مطالعه دقیق تر بخش های زیر، بانک خدمات ویژه ای را در حوزه های زیر ارائه می کند: