1399/4/21 شنبه
شرکت پردازشگران سامان
این شرکت در سال 1389 توسط گروه مالی سامان تأسیس شد. در ابتدای کار، برای بهره‌گیری از تجربیات و سوابق متخصصان حوزه فناوری اطلاعات اقدام به خریداری شرکت نرم‌افزاری تندرنور کرد که از شرکت‌های باسابقه و فعال در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سامانه‌های کارت هوشمند، پایانه‌های فروش، خودپرداز و محصولات بانکی مختلفی است و با بهره‌گیری از نیروهای مجرب، مبتکر و کارآمد سعی در افزایش پتانسیل خود در توسعه محصولات در حوزه بانکداری الکترونیک و حوزه‌های وابسته کرده است. شرکت پردازشگران سامان عضو شورای عالی انفورماتیک بوده و بیش از نه سامانه آن دارای گواهینامه تأیید فنی از شورای عالی انفورماتیک است.

خدمات و محصولات فعلی شرکت پردازشگران سامان، در حوزه‌های بانکی، بازار سرمایه و بیمه، خدمات ارزش‌افزوده بانکی، خدمات پشتیبانی برای محصولات، تجارت الکترونیک، هوش تجاری و داده‌کاوی است.

 از نگاه دیگر خدمات و محصــولات نرم‌افزارهای بانکــی فوق در هر سه لایه محصولات بانکی یعنی پیشخوان (Front End)، لایه میانی (Middle ware) و لایه پشتی (Back end) ارائه می‌‌شود و معماری لایه‌ای موجود در محصولات این شرکت باعث شده تا این محصولات در کمترین زمان ممکن قابل ویژه‌سازی برای استفاده بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مختلف شود. محصولات شرکت پردازشگران سامان را می‌توان در حوزه‌های ارائه خدمات به مشتریان (B2C)، کسب‌وکارهای بزرگ (B2B)، کارمندان شعب و ستاد (B2E)، سرویس‌های ارتباطی با بانک مرکزی و دولت (B2G)، داده‌کاوی و بومی‌سازی طبقه‌بندی کرد.

برای آشنایی با فعالیت‌های شرکت پردازشگران سامان به سایت این شرکت به نشانی www.samanpr.com مراجعه کنید.

بلوبانک در تیمی دانش‌بنیان متولد شد و سعی کرد نگاه متفاوتی به مقوله بانک داشته باشد؛ نیاز مشتریان و کاربران از خدمات بانکی را در مرکز تفکر و طراحی قرار دهد و بدون هیچ تعصبی به گذشته صنعت کلاسیک بانکداری، بانکی را در تیم جوان و متخصص خود خلق کند؛ این اتفاق همراه بود با نگاه نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های مالی که پارادایم بانک‌های صرفاً و تماماً موبایلی تحت عنوان نئوبانک را بخوبی شناخته و آمادگی خود را برای رصد و نظارت بر این مسیر تازه اعلام داشته است.
اما در این میان، بانک سامان همچون همیشه، آغوش خود را به روی سرویس‌های فناورانه باز کرد و با یک سرمایه‌گذاری استراتژیک، زمینه فعالیت بلوبانک را در شبکه بانکی فراهم نمود.
لازم به ذکر است که بانک سامان هیچگونه دخالتی در فرآیندهای داخلی بلوبانک و طراحی خدمات و محصولات آن ندارد و تیم بلو، تماماً ایده‌های خلاقانه خود را پیاده‌سازی می‌کنند و باید بتوانند با خلق یک تجربه جدید، سهم خود را در بازار بانکی بدست آورند. در رابطه بین بلوبانک و بانک سامان، در واقع بلو، نه فقط یک شعبه دیجیتال از بانک سامان، بلکه یک تکاپوی نوآورانه و مستقل در اکوسیستم بانکی کشور است.
بانک سامان نیز، همچون گذشته، خدمات متنوع و گسترده خود را از مسیر شعب، نت‌بانک، موبایلت و تل‌بانک به مشتریان گروه هدف خود ارائه می‌کند و امید دارد روزی بلوبانک را، در قامت یک رقیب تازه‌نفس و مدعی ببیند.