موبایلت چیست؟

«موبایلت» خدمتی است نوین در حوزه بانکداری الکترونیک که با همکاری بانک سامان طراحی و ارائه شده است. این خدمت در واقع اپلیکیشنی‌ست که بر بستر تلفن همراه مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. برای استفاده از این اپ لازم نیست حتما در بانک سامان سپرده داشته باشید. همه کاربران این اپ می‌توانند با داشتن کارت‌های عضو شبکه شتاب از خدمات پرداخت، ازجمله پرداخت قبوض خدماتی (آب، برق، تلفن همراه، تلفن ثابت، و...)، خرید شارژ، خرید بسته اینترنت و پرداخت جریمه خودرو استفاده کنند. درحال حاضر مشتریان بانک سامان می‌توانند از موبایلت برای انجام تمامی خدمات نوین بانکداری همراه، ازجمله انتقال وجه به کارت، سپرده، عملیات پایا و ساتنا، خدمات مرتبط با چک و تسهیلات و دیگر امور بانکی خود به راحتی استفاده کنند. درواقع تمامی خدمات نت‌بانک سامان در اپلیکیشن «موبایلت» قابل دسترسی است. بنابراین برای استفاده از خدمات بانکداری همراه در «موبایلت»، به شناسه مشتری و رمز نت بانک خود نیاز دارید. در واقع اگر از نت‌بانک سامان استفاده می‌کنید، با همان شناسه و رمز عبور نت‌بانک می‌توانید از «موبایلت» استفاده کنید.

درحال حاضر دارندگان تلفن‌همراه‌هایی با سیستم‌عامل اندروید و آیفون می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

واژه «موبایلت» تلفیقی از دو واژه انگلیسی Mobile و Wallet است که در غالب Mobillet استفاده می‌شود. بنابراین در زبان انگلیسی به معنای کیف پول همراه است. همچنین این واژه در فارسی نیز به معنای «موبایلِ تو» نیز کاربرد دارد.
بروشور موبایلت را مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایلت برای اندروید

دانلود اپلیکیشن موبایلت از گوگل‌پلی
 

اپلیکیشن موبایلت برای آیفون

دانلود اپلیکیشن موبایلت

امکانات موبایلت برای مشتریان بانک سامان

  • ورود با اثرانگشت یا FaceID
  • انتقال وجه سامانی، شتابی ،پایا و ساتنا
  • مشاهده مانده سقف انتقال وجه روزانه و ماهیانه هنگام انتقال وجه‌های شتابی، پایا و ساتنا
  • نمایش موجودی سپرده‌ها به همراه صورتحساب و جزئیات هر تراکنش‌
  • نمایش نمودار وضعیت حساب ماهانه و مبلغ کلی واریز و برداشت به تفکیک هر سپرده
  • مشاهده سوابق انتقال و پرداخت
  • امکان اشتراک‌گذاری رسید‌ها و جزییات تراکنش‌ها
  • امکان انجام عملیات مختلف روی کارت از جمله انسداد کارت، تغییر رمز دوم، محاسبه شبا و...
  • مدیریت سپرده‌ها و کارت‌های پرمراجعه
  • قابلیت استعلام و پرداخت قبوض مختلف (از جمله قبض موبایل و جریمه خودرو) با کارت‌های شتابی یا سپرده سامانی
  • قابلیت خرید شارژ و بسته اینترنتی با کارت‌های شتابی یا سپرده سامانی
  • ارائه خدمات کامل چک از جمله دسته‌چک‌ها و مشاهده وضعیت هر برگه چک و انجام عملیات مختلف مسدودکردن چک
  • نمایش وضعیت تسهیلات بانکی دریافتی
  • نمایش شعب سامان و نزدیک‌ترین شعبه به فرد
  • امکان تغییر شماره تلفن همراه 
  • نمایش اطلاعات فروشگاه‌های آنلاین معتبر در جرئیات تراکنش
  • نمایش معادل تومانی و حروفی وجه هنگام وارد کردن مبلغ در منوی انتقال وجه
  •  امکان بازیابی رمز نت‌بانک از طریق گزینه فراموشی رمز در صفحه ورود
  • امکان مشاهده تراکنش‌های انتقال وجه کارت‌های غیرسامانی در منوی موبایلت
  • استعلام و پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت و موبایل 
  •  امکان پرداخت جریمه شهرداری و خودرو
  •  امکان ذخیره قبوض پرمراجعه
  • تایید/رد درخواست کارتابل امضاداران سپرده‌های حقوقی
     

پرسش‌های متداول

نسخه وب برای من آپدیت ‌نشده و صرفاً ۳ آیکون دارد؟
در صورتی‌که نسخه وب شما آپدیت نشده و فقط آیکون‌های انتقال، موبایلت و سایر (خالی) را داشته باشد باید کش (Cash) نسخه را به طریق زیر پاک کنید.
Setting è Safari è Advanced è Search in website data è Mobillet
 
چه کار کنم که هر بار لازم نباشد وارد لینک app.mobillet.ir شوم؟
باید لینک موبایلت را به صفحه گوشی خود اضافه کنید. برای این کار از مسیر زیر وارد شوید:
در مرورگر سافاری لینک app.mobillet.ir وارد کرده سپس در نوار پایین  دکمه share  را انتخاب کنید. سپس در منوی باز شده گزینه add to home screen   را انتخاب کرده و در مرحله بعد روی گزینه Add کلیک کنید.
لاگین نمی‌کند و پیغام « VPN خود را قطع کنید» را می‌دهد؟
در این صورت VPN خود را قطع کرده و صفحه را با انگشت بالا و پایین کنید. این حالتی است که سیستم باید تشخیص دهد که ربات وارد نشده بنابراین شاید لازم باشد نام کاربری را پاک کرده و آن را توسط خودتان وارد کنید.
چگونه در نسخه وب اثرانگشت خود را ثبت کنم؟
در این صورت دو مسیر زیر را چک کنید:
  1. Setting è password & account è Autofill password
  2. Setting è Touch ID & Passcode è Autofill password
در هر دو حالت باید گزینه Autofill password روشن باشد. از این به بعد در لاگین پیشنهاد اثرانگشت ظاهرشده و می‌توانید با اثر انگشت وارد شوید.
به نسخه وب وارد شده‌ام؛ ولی هنگام لاگین لود نکرده و وارد نمی‌شود؟
در این حالت ممکن است مشکل از اینترنت باشد بنابراین اینترنت خود را عوض کنید. در غیر این صورت مانند حالت اول کش (Cash) موبایلت خود را پاک کنید به روش زیر:
Setting è Safari è Advanced è Search in website data è Mobillet
موبایلت را سرچ کرده و با کشیدن آن به سمت چپ آن را حذف کنید. حالا کش، پاک شده و دوباره وارد آیکون موبایلت یا لینک app.mobillet.ir شوید.

نزدیکترین شعب بانک سامان را روی نقشه بیابید
بانک سامان

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بانک سامان است. © 1399